De griep- en pneumokokkenprik wordt gegeven op woensdag 5 november 2025. Kijk voor meer informatie.
NL
Bel ons
Menu Sluit

Klachtenregeling

Wij streven naar een goede dienstverlening voor u als patiënt, dat geldt zowel voor onze service als onze medisch inhoudelijke zorg. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Laat het ons dan weten — wij gaan graag met u in gesprek om samen naar een oplossing te zoeken.

1. Maak uw klacht kenbaar

U kunt uw klacht indienen door ons digitale klachtenformulier te gebruiken, dat u onderaan deze pagina vindt. Zodra wij uw ingevulde formulier hebben ontvangen, gaan wij direct met uw klacht aan de slag. Binnen een week nemen wij contact met u op om te bespreken hoe wij met uw klacht omgaan.

Afhankelijk van de situatie kan er een gesprek plaatsvinden met de betrokken medewerker of een overleg met derden. Samen met u bepalen wij welke acties nodig zijn om uw klacht op te lossen. Wij streven ernaar uw klacht hiermee naar tevredenheid af te handelen.

2. De externe klachtenfunctionaris van DOKH

Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris van DOKh, een landelijk erkende klachten- en geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en begeleidt u gedurende het hele traject. Alles wat u vertelt, wordt vertrouwelijk behandeld.

De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, bespreekt uw klacht met u en helpt u bepalen wat de beste vervolgstappen zijn. Hij of zij kan u ondersteunen bij het schrijven van een brief aan uw zorgverlener of bemiddelen bij een gesprek tussen u en uw zorgverlener. Samen met u en de interne klachtencommissie van de praktijk zoekt de functionaris naar een passende oplossing.

Het uitgangspunt is altijd om door bemiddeling tussen u en de huisarts een oplossing te vinden.

3. De geschillencommissie komt met een bindend oordeel

Als uw klacht, ondanks de ondersteuning van de klachtenfunctionaris, nog niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u een geschil indienen. Dit betekent dat uw klacht wordt behandeld door de geschilleninstantie van DOKh. Deze instantie bestaat uit een rechter, een collega van uw zorgverlener en een vertegenwoordiger van een patiëntenorganisatie.

Als uw klacht ontvankelijk wordt verklaard, volgt er een zitting waarbij u en uw zorgverlener uw verhaal kunnen doen. Daarna doet de geschilleninstantie een bindende uitspraak. Soms kan daarbij ook een schadevergoeding worden toegekend. Let op: u kunt alleen een geschil indienen als u eerst geprobeerd heeft om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris.

De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Dat betekent dat u daarna geen beroep meer kunt doen bij de gewone rechter op hetzelfde geschil.

Heeft u een klacht?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact
Inloggen patiëntenomgeving
Choose language
Dutch Dutch
English English
Portuguese Portuguese